Jericoacoara - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu Jericoacoara - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu

Jericoacoara

Blijf op de hoogte en volg Coco

28 November 2016 | Brazilië, Fortaleza

Hoi allemaal,

Ik hoorde dat het in Nederland erg koud is geworden en soms zelf vriest... Daar kan ik me echt niks bij voorstellen, het is hier elke dag tussen de 30 en 32 graden en 's avonds koelt het af naar 25 of 26 graden.

Deze week was het de hele week feestweek bij Prossica en we hebben alleen maar gedanst, gezongen en spelletjes gedaan. De kinderen zijn erg lief en erg geïnteresseerd in waar we vandaan komen.

Vrijdagmorgen zijn we met een busje naar Jericoacoara vertrokken, een rit van ongeveer 6-7uur. Iets wat ze hier een korte rit vinden... Jericoacoara is een klein dorpje aan de kust midden in zandduinen. De eerste dag hebben we op het strand gelegen en zijn we 's avonds naar een van de strandfeestjes gegaan. De volgende dag hebben we een lange wandeling gemaakt langs de kust, over het strand, de rotsen en de duinen. Het was erg zwaar maar het mooie uitzicht was zeker de moeite waard.

Tijdens de terugreis op zondag hebben we een stop gemaakt bij Lagoa do Paraíso, het meer van het paradijs. Dit is een super mooi meer omringd met wit zand en palmbomen. En in het water staan overal hangmatten waarin je kunt gaan liggen.

Dit is trouwens alweer de 4e week hier, de tijd vliegt voorbij. Over 3 weken ga ik al naar Colombia, maar tot die tijd ga ik hier nog even genieten.

Tot slot wil ik iedereen bedanken die een donatie heeft gegeven, super bedankt! Ik hou jullie zeker op de hoogte van het eindresultaat.

Tchau!

• 30 November 2016 - 13:58