Going south - Reisverslag uit Cali, Colombia van Coco - WaarBenJij.nu Going south - Reisverslag uit Cali, Colombia van Coco - WaarBenJij.nu

Going south

Blijf op de hoogte en volg Coco

24 Januari 2017 | Colombia, Cali

Na een busreis van bijna 7 uur was kwam ik eindelijk in Cartagena aan. Het was nog mooier, kleurrijker en leuker dan ik me had voorgesteld, zo leuk dat ik er nog een tijdje langer ben gebleven dan gepland.
Daarna ben ik met de nachtbus (een rit van 12uur) naar Medellin gegaan. Medellin was ooit de stad van Pablo Escobar en een van de gevaarlijkste steden ter wereld maar er is een hoop veranderd.
De stad is nu hip en happening, je kunt er leuke restaurantjes, koffiebarretjes en winkeltjes vinden.
Door de hele stad staan Botero beelden, zijn er parken aangelegd en zijn er moderne gebouwen gebouwd.

Vanuit Medellin kun je El Peñón bezoeken en beklimmen, na 650 treden heb je een prachtig uitzicht over Guatapé.

Na Medellin was het tijd om door te gaan naar Salento, een klein dorpje met ongeveer 7000 inwoners. Dit dorpje is de perfecte uitvalbasis om de Cocora Vallei te bezoeken. Helaas regende het 3 dagen lang en was de 4uur durende wandeling naar de vallei erg modderig, vooral toen ik uitgleed en vol in de modder viel ;). Maar het uitzicht was het zeker waard.

De volgende dag was het gelukkig droog en kon ik naar een koffie plantage. Tijdens de rondleiding werden we meteen aan het werk gezet, we moesten koffiebonen gaan plukken om te zien hoe het hele proces in werking gaat. Aan het eind van de tour ging de gids koffie voor ons zetten, het was een indrukwekkend ritueel, bijna hogere wiskunde. Met als resultaat dat we mochten genieten van een heerlijk kopje Colombiaanse koffie.
Daarna was het tijd om Salento te verlaten en Cali te bezoeken. Gelukkig schijnt de zon hier weer en is het 31 graden. Hopelijk is het over 2,5 week mooier weer in Nederland...

Maar gelukkig is het nog niet zo ver, eerst ga ik Popayan en San Agustin ontdekken.

Adios en veel succes met alle sneeuw en ijs in Nederland!

• 24 Januari 2017 - 12:44

Annet:

Wat een mooie reis.
    Breng maar wat zon mee als je terug komt.