Week 2 Brazilië - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu Week 2 Brazilië - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu

Week 2 Brazilië

Blijf op de hoogte en volg Coco

20 November 2016 | Brazilië, Fortaleza

Vorig weekend zijn we naar Morro Branco en Canoa Quebrada geweest. Dit zijn 2 kleine plaatjes aan de kust met mooie stranden en palmbomen. De eerste dag stond de zee alleen zo hoog dat het hele strand was verdwenen. Zondag hebben we gelukkig nog wel op het strand kunnen liggen.

Toen we maandagmorgen op het werk aankwamen kregen we samen met de kinderen Capoeira lessen. Aan het einde van de dag vertelde ze ons dat we de rest van de week vrij hebben omdat het personeel training had. De rest van de week heb ik dus niet zo veel gedaan, behalve een Netflix verslaving ontwikkeld. Ik heb zelfs maar één keer op het strand gelegen, omdat het minstens anderhalf tot 2 uur duurt om bij het strand te komen met de bus.

Afgelopen zaterdag hebben we met de andere trainees van AIESEC een penthouse in de stad geboekt, met dakterras en zwembad, zodat we niet de hele tijd met de bus op en neer hoeven te gaan. En dat voor maar €38 voor 5 personen. Het uitzicht was erg mooi vanaf de 16e verdieping en de feestjes in de stad waren erg gezellig. Zondag hebben we bijgeslapen op het strand en van de zon genoten. Het blijft nog steeds raar dat het hier elke dag zo’n mooie weer is en dat jullie in Nederland in de kou zitten ;)

Het eten is hier trouwens niet zo lekker. Het ontbijt bestaat uit witbrood waar extra suiker aan toegevoegd is. Als je ergens een koffie besteld zit er ook standaard suiker in. De lunch bestaat altijd uit rijst, bruine bonen en kip. En het avond eten meestal uit hetzelfde of iets vettigs. Overal zit vlees en kaas bij en bijna alles is gefrituurd. Dus als ik 10 kilo dikker terug kom weten jullie waardoor het komt.

Volgend weekend gaan we weer naar Jericoacoara, weer een heel mooi wit strand met lichtblauw water en palmbomen. Na dat weekend zal ik weer een nieuw berichtje plaatsen.

Tchau!

Nathalie:

Mooie fotos!

• 26 November 2016 - 20:34

Yvonne:

Heey meis. Wat heerlijk dat weer ja! We zijn allemaal jaloers. Zeker nu t hier wel heel fris wordt (vandaag 0 graden overdag). Geniet van de zon. T is maar goed dat je zo afgetraind was toen je vertrok haha dat scheelt weer iets. Have fun! Xx