Mijn eerste week in Brazilië - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Brazilië - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Coco - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Brazilië

Blijf op de hoogte en volg Coco

11 November 2016 | Brazilië, Fortaleza

Omdat ik zoveel nieuwsgierige reacties en vragen van jullie krijg, heb ik toch maar besloten om een blog bij te gaan houden. Ik ben nu alweer een week in Brazilië en in tegenstelling tot Nederland is het hier heerlijk weer. Elke dag schijnt de zon en is het 30 graden.

De komende 6 weken woon ik bij Paolo en Marisa. Ze zijn broer en zus en 25 en 22 jaar. Ze zijn echt super aardig en spreken voor Braziliaanse begrippen best goed Engels. Ik heb hier een eigen slaap- en badkamer en gelukkig is er in het hele huis airco. Wat wel een beetje vreemd is dat het hele huis al versierd is in kerst sfeer, met kerstmannen en sneeuwpoppen terwijl het 30 graden is.

Afgelopen zondag hebben ze me meegenomen naar het strand, praia do futuro. Ze gaan daar elke zondag naar toe, omdat het verkeer zo druk is, is het door de weeks moeilijk om nog even naar het strand te gaan. Het duurt soms meer dan een uur om met de auto van de ene kant van de stad naar de andere kant te gaan. En met de bus duurt het al helemaal een eeuwigheid.

Deze week ben ik ook voor het eerst op mijn werk geweest, Prossica, en heb ik ook de andere trainees ontmoet. Samen met een meisje uit Bulgarije en een meisje uit Argentinië ga ik het Gira Mundo project doen. En twee jongens uit Duitsland en een jongen uit Mexico doen een ander project bij Prossica.

De kinderen komen uit favela's en gaan een halve dag naar school. De andere helft van de dag komen ze bij Prossica waar ze extra les krijgen in cultuur, sport, taal, computerles etc. Deze week was alleen een soort introductie week en moest ik een presentatie geven over Nederland, ze begonnen allemaal te juichen toen ik een foto van het Nederlands elftal liet zien want ze houden hier erg van voetbal. Volgende week beginnen we echt met het project.

Op vrijdag ben ik altijd vrij dus vanmiddag ga ik met de andere trainees naar Parque Ecologico Coco. Een heel groen park midden in de stad, dus ik ga me nu snel insmeren met zonnebrand creme, dat is hier nodig ;)

Tchau, até mais!

  • 11 November 2016 - 19:48

    Thijske:

    Ohhhh zonnebrand! Het is dat ik het zo'n stinkspul vind. Dus echt missen doe ik dat niet :p. Haha de zon wel natuurlijk!
    Maat meis wat leuk om te horen allemaal. We appen gauw!

  • 13 November 2016 - 10:27

    Nathalie:

    Sounds good! have fun daar xxx

  • 13 November 2016 - 22:21

    Merel:

    Wow wat een super begin van je mooie avontuur!!!!
    Enjoy!! En we appen...Dikke knuffel xx

  • 17 November 2016 - 18:08

    Monique :

    Hoi Coco
    Wat leuk!
    Fortaleza ben ik ook geweest.
    Mooi strand !
    Doe je wel voorzichtig aub.

    Veel plezier nog en succes met je werkzaamheden bij Prossica.
    Gr Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Brazilië & Colombia

Brazilië & Colombia

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2017

De laatste weken

24 Januari 2017

Going south

06 Januari 2017

Arriving in Colombia

16 December 2016

De laatste week in Brazilië

28 November 2016

Jericoacoara
Coco

Brazilië -> Colombia -> Panama

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 94555

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 09 Februari 2017

Brazilië & Colombia

Landen bezocht: